[SV] S5 Stam
February 07, 2012, 09:18:04 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home   Help Search Calendar Login Register Chat  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Het aanbieden van/linken naar dubieuze waar  (Read 611 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Sahi
OpenTTD God!
Stamlid
Regular

Welpenleider!

« on: September 01, 2007, 09:11:43 PM »

Is linken naar warez niet verboden... of moeten het directe links zijn?
Report to moderator   Logged

There's no place like 127.0.0.1!
tkteun
Stamlid
Regular

« Reply #1 on: September 01, 2007, 09:37:34 PM »

In 1999 besliste de Nederlandse rechter dat als een provider gewezen is op de aanwezigheid van links naar inbreukmakende materialen, hij onzorgvuldig handelt (en dus schadeplichtig is) als hij die dan niet weghaalt. Dit vonnis werd in hoger beroep vernietigd, waardoor er dus op dit moment geen duidelijkheid is over de aansprakelijkheid in deze situatie.

Meer over dit arrest:

Het Gerechtshof in Den Haag heeft vandaag in het hoger beroep in de bodemprocedure van Scientology tegen XS4ALL, Karin Spaink en tien andere internet providers, alle eisen van Scientology afgewezen. De rechtbank concludeert dat de publicaties van Spaink met citaten uit werken van Scientology volledig rechtmatig zijn. Het gerechtshof stelt dat in deze zaak de vrijheid van meningsuiting niet hoeft te wijken voor de handhaving van het auteursrecht.
« Last Edit: September 01, 2007, 09:47:48 PM by tkteun » Report to moderator   Logged

Vrijheid en verantwoordelijkheid.
m0o5
Stamlid
S-5

You hear maniacal laughter in the distance.

« Reply #2 on: September 01, 2007, 09:45:02 PM »

De bewuste forum-regel:  
-- Aanbieden van verboden en/of gestolen waren.

Mijn persoonlijke mening hier over is:
Het verbieden van het doorlinken naar sites die verboden waren aanbieden, zolang dit maar gebeurt in topics die alleen door leden toegankelijk zijn; lijkt mij ongewenst op een forum als het onze.

BTW: Mijn signature verwijst u al maanden naar een niet nader te noemen pocket pc warez verspreider... Mag dat?

Home sewing is killing the fashion industry!
Sahi
OpenTTD God!
Stamlid
Regular

Welpenleider!

« Reply #3 on: September 01, 2007, 10:07:48 PM »

Dat was nu ook eigelijk meer mijn vraag... het directe aanbieden van warez vind ik niet kunnen (ook niet in gesloten delen). Er zijn zat plekken om dat spul zelf te halen, je kan er altijd een hint naar geven.

Het indirect linken naar een torrentsite (die in weze legale bestanden aanbied (torrents)) is dat ook linken naar warez of de hint lekker makkelijk maken.

There's no place like 127.0.0.1!
ZaZa
Regular

« Reply #4 on: September 01, 2007, 11:59:52 PM »

Ik vind het een beetje hypocriet om commerciƫle links te verbieden en vervolgens wel dubieuze downloadsites toe te staan(hoewel ik het bestaan er van zeker niet afwijs). Wellicht had je het beter zo kunnen doen: klik
m0o5
Stamlid
S-5

You hear maniacal laughter in the distance.

« Reply #5 on: September 02, 2007, 12:57:41 AM »

Doemscenario... 

Home sewing is killing the fashion industry!
root
Administrator
Regular

« Reply #6 on: September 02, 2007, 01:02:51 AM »

Zoals ik dus al zei, zij het in redelijk juridische termen, over dit onderwerp bestaat al geruime tijd jurisprudentie.

Het is in Nederland verboden illegale dingen te doen, het aanbieden/verspreiden van auteursrechtelijk beschermd materiaal is illegaal en je zult strafrechtelijk vervolgd worden wanneer je deze activiteiten ontplooit.

De daad van het linken valt in Nederland onder vrijheid van meningsuiting. Dit is slechts verwijzen naar een andere locatie, wat er op deze locatie gebeurt valt onder de verantwoordelijkheid van die eigenaar.
Behalve de persoon die daadwerkelijk auteursrechtelijk materiaal aanbiedt is er niemand anders aansprakelijk.

Wat betreft het forum reglement; Het is verboden illegale en/of gestolen waren aan te bieden via deze website.

Het is op deze website niet toegestaan om producten/diensten te verspreiden die de continuiteit in gevaar brengen. Ook is het niet toegestaan reclame te maken voor zelf ontplooide illegale activiteiten.
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: