mischien een thema aanknopen zal dat bevallen bij jullie ?
Nah, ik zou het niet in het thema zoeken. Wel denk ik dat het zou helpen wanneer de RS door zouden hebben dat hoe meer geld er opgebracht wordt, hoe verder en leuker het kamp kan zijn. Deze 1:1 relatie was, mijns inziens en gebaseerd op mijn inschatting van de geinspireerdheid van de aanwezigen, niet helemaal duidelijk. Sowieso vond ik het vreemd dat ik de RS in grote getalen achter de schermen (of bij de garderobe) heb zien zitten, compleet niet bezig met de mensen die ze uitgenodigd hadden. Misschien komt het doordat al je vrienden al bij scouting zitten en je dus niemand uit kon nodigen, maar als ik naar de MMM zou komen op uitnodiging van vriend X, en X had de hele avond alleen maar tijd voor zijn 'scoutingvrienden', dan kwam ik het volgende jaar niet meer.
Ik denk dan ook dat het niet de activiteit is die je aan
moet passen, maar de bewustwording bij de leden. Wanneer daar de wil zit om er een geweldige ochtend, middag of avond van te maken dan komen de bezoekers vanzelf wel.
----
Qua creatieve ideeen: Scouting Saal organiseerde jaarlijks voetbaltoernooien e.d.. Geen idee of ze dat nog doen, maar waren die druk bezocht? De nieuwjaarsborrel die Willem en ik een paar jaar geleden hebben geregeld bracht 600 euro op in 4 uur, zonder eten en echte 'invulling'; misschien eens bekijken wat je kunt regelen met 'simpel' muziek en ander vermaak?