[SV] S5 Stam
February 07, 2012, 10:08:47 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home   Help Search Calendar Login Register Chat  
Pages: 1 [2]   Go Down
  Print  
Author Topic: vervangend idee voor de mmm  (Read 1246 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
l0t4s
Stamlid
Regular

...And now on to scene 24...

« Reply #15 on: November 27, 2007, 03:06:06 PM »

jupz, dus meteen beginnen te regelen en niet alles op het laaste moment.
Report to moderator   Logged

Martinee
Stamlid
Nieuw Lid
*

« Reply #16 on: November 27, 2007, 06:12:10 PM »

Ik vind persoonlijk (is niet iedereen mee eens) dat de prijs wat lager mag, en we hadden inderdaad beter en sneller/eerder moeten voorbereiden, maar t was toch beter gegaan dan ik had verwacht. En om de mmm helemaal af te schaffen is ook jammer, maar nieuwe dingen erbij bedenken ofzo is ook altijd leuk, keer wat nieuws. Maarja dan nog bedenken wat...
Baloe
Bekend Lid
**

« Reply #17 on: November 27, 2007, 06:24:55 PM »

humz jah aan de ene kant denk ik oke prijs omlaag maar aan de andere kant was het bij de mensen die niet wouden eerder dat ze of iets beters hadden te doen of het gewoon helemaal niet zochten dus niet het prijs probleem. dus dan krijg je minder hoge prijs weinig mensen = weinig winst terwijl dit door de prijs van 7.50 toch redelijk goed blijft vandaar dus het voorstel om met iets vernieuwends te komen zodat weer veel mensen willen komen... maar idd wel goede punten dat het niet helemaal iets anders moeten doen.

mischien een thema aanknopen zal dat bevallen bij jullie ?
Henk
Regular

« Reply #18 on: November 27, 2007, 06:59:13 PM »

Nah, ik zou het niet in het thema zoeken. Wel denk ik dat het zou helpen wanneer de RS door zouden hebben dat hoe meer geld er opgebracht wordt, hoe verder en leuker het kamp kan zijn. Deze 1:1 relatie was, mijns inziens en gebaseerd op mijn inschatting van de geinspireerdheid van de aanwezigen, niet helemaal duidelijk. Sowieso vond ik het vreemd dat ik de RS in grote getalen achter de schermen (of bij de garderobe) heb zien zitten, compleet niet bezig met de mensen die ze uitgenodigd hadden. Misschien komt het doordat al je vrienden al bij scouting zitten en je dus niemand uit kon nodigen, maar als ik naar de MMM zou komen op uitnodiging van vriend X, en X had de hele avond alleen maar tijd voor zijn 'scoutingvrienden', dan kwam ik het volgende jaar niet meer.

Ik denk dan ook dat het niet de activiteit is die je aan moet passen, maar de bewustwording bij de leden. Wanneer daar de wil zit om er een geweldige ochtend, middag of avond van te maken dan komen de bezoekers vanzelf wel.

----

Qua creatieve ideeen: Scouting Saal organiseerde jaarlijks voetbaltoernooien e.d.. Geen idee of ze dat nog doen, maar waren die druk bezocht? De nieuwjaarsborrel die Willem en ik een paar jaar geleden hebben geregeld bracht 600 euro op in 4 uur, zonder eten en echte 'invulling'; misschien eens bekijken wat je kunt regelen met 'simpel' muziek en ander vermaak?
« Last Edit: November 27, 2007, 07:33:44 PM by Henk » Report to moderator   Logged

Gertjan
welpenleider
S-5

A.K.A. Bagheera

« Reply #19 on: November 27, 2007, 07:12:11 PM »

hoe wil je dat precies vormgeven? bijvoorbeeld dat je het thema science fiction hebt en je alleen maar sci-fi films laat zien. ik zou daar mee oppassen want dan ga je een hoop mensen mislopen die niet van het gekozen thema houden.

een thema zou wel kunnen als je het maar heel algemeen houd. bijvoorbeeld een classic thema waarin je alleen maar film "klassiekers" laat zien. bijvoorbeeld "star wars", "indiana Jones", "Lord of the rings" of "the matrix". maar ik denk dat een thema niet nodig is. 

Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling

Africa challenge 2007
Dyzz
Spinnin' Disser
S-5

Waarom denk je dat het woord lui in luisteren zit?

« Reply #20 on: November 27, 2007, 07:37:55 PM »

Ik denk dat Wouter bedoeld dat je er aan genre aan kan hangen:

- Klassiekers
- Humor/comedy (incl. animatie)
- Actie
- Thriller
- IMDB Top 10/15/20/25
- And so on...

Don't diss teh Dyzz !
Baloe
Bekend Lid
**

« Reply #21 on: November 27, 2007, 09:47:53 PM »

juist dyzz, maar henk de mensen die binnengebracht werden kwamen maar van een paar mensen af dus vandaar dat een aantal mensen niet echt contact zochten (niet dat ik het nou echt positief kan zien dat grote deels van de groep niemand mee kreeg). maar idd klopt het dat teveel mensen bij de staf zaten dus afgezonderd waren van de rest van de mensen.
tkteun
Stamlid
Regular

« Reply #22 on: November 27, 2007, 10:52:06 PM »

@henk: http://www.s5stam.net/index.php?topic=198.0

@baloe: Dat ligt toch aan je timing. Je moet een datum kiezen in een tijd dat mensen niks te doen hebben, dan moet je ervoor zorgen dat die mensen ook willen komen. Als het niet zomaar lukt om vanuit de vriendenkring van 18? r/s, 130 man te scoren wordt je afhankelijk van mond op mond reclame.

Nou denk ik persoonlijk niet dat de stemming van de mond op mond reclame van de afgelopen (en dus ook deze) edities bijzonder positief is. Jullie moeten proberen een feest te organiseren waar je zelf ook graag heen zou gaan (en korting op de drank omdat je 'moet' 'werken' hoort daar niet bij).

Als het de volgende keer echt enthousiast georganiseerd wordt, weet ik bijna zeker dat het over 2 keer uiverkocht is (met een beetje geluk dan he). Je moet een omgeving creeren waarin mensen het geweldig naar hun zin hebben, dat wrijft af op de rest (en de bierverkoop).

Vrijheid en verantwoordelijkheid.
Willem
Regular

« Reply #23 on: November 28, 2007, 01:01:02 AM »

Ga ook niet al te veel bezuinigen op de inkoop. De worstenbroodjes waren bijvoorbeeld niet te eten, ga ff naar van Rijsingen toe en koop een paar dozen met Beckers worstenbroodjes, die zijn tenminste goed te eten. Ook de ijsthee was niet te drinken, bij de Aldi heb je ook pakken ijsthee van 1,5 liter, die zijn niet duur maar wel lekker.

En wat betreft de hoeveelheid van de inkoop, als je even goede afspraken maakt met de winkel waar je het koopt kun je zonder problemen alles terug brengen wat je niet hebt gebruikt, dan heb je tenminste ook genoeg cola om maar iets te noemen.
Sahi
OpenTTD God!
Stamlid
Regular

Welpenleider!

« Reply #24 on: November 28, 2007, 01:04:35 AM »

Lang leve de inkoop van de eerste MMM... daar was ingekocht bij een slijter, alles wat dicht was kon terug. Beter kun je het niet hebben eigelijk.

De hoeveelheid die je bezuizigd is wss helemaal niets als je bedenkt hoeveel je meer kan verkopen als je goed spul hebt.

There's no place like 127.0.0.1!
Martinee
Stamlid
Nieuw Lid
*

« Reply #25 on: November 28, 2007, 01:02:09 PM »

de worstenbroodjes en sausijzenbroodjes waren van de lidle net als vorig jaar en die konden we ook allemaal terug brenge. Het enigse wat we niet terug konden brengen waren de tosti's en die helemaal op.
Gertjan
welpenleider
S-5

A.K.A. Bagheera

« Reply #26 on: November 28, 2007, 01:44:33 PM »

ik vind de discussie over de inkoop van worstenbroodjes en dergelijke en of je die nu wel of niet kan terugbrengen naar de winkel eigenlijk helemaal niet ter zake doen. daar valt of staat je evenement niet mee. er is niemand die niet naar de movie marathon gaat omdat de worstenbroodjes niet lekker waren. (natuurlijk is het fijn als die dingen smaken maar voor het succes van de mmm maakt het niet veel uit)

ik denk dat je je beter kan concentreren op de dingen waardoor mensen wel naar de movie marathon willen komen.

Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling

Africa challenge 2007
Martinee
Stamlid
Nieuw Lid
*

« Reply #27 on: November 28, 2007, 08:25:25 PM »

klopt heb je helemaal gelijk in. We moeten gewoon iets nieuws (erbij) bedenken. Ik ben voorlopig eve aant brainstorme
Pages: 1 [2]   Go Up
  Print  

Jump to: